onsdag 30 december 2009

Julen *var* faktiskt här. Och Tomten var lika skum som vanligt

Så, en snabbgenomgång av julens bravader:
Snöblasket kom som ett brev på posten. Eller kanske rättare sagt; som en blöt påminnelse på brevet från posten. Jag är i alla fall ytterst tacksam över att vädergudarna gav oss snö innan jul, så att man åtminstone kunde låtsas att man hade julkänsla.

Nu kanske nu undrar: Men vad kom käre Tomtefar med för presenter till dig?
1) Jag HATAR Tomten. Han är en skum typ med läskigt skägg som ber barn att sitta i hans knä. Be afraid. Be very afraid.
2) Jag hade INTE varit en snäll flicka i år.
3) Min kära moder och jag kom fram till att det är omöjligt för Tomten att existera, eftersom han inte har teknologin att färdas över hela jorden på ett dygn. Såvida inte han har en TARDIS. Vilket ledde till att jag och modern kom överens om att det egentligen är the Doctor som delar ut klapparna. Mycket mer troligt.

Så, jag fick inga klappar av Tomten, men däremot av mina släktingar. Kan ni gissa vad det var?
Yes, du klarade 100 kronorsfrågan: det VAR böcker!

Jag fick *Torchwood official Yearbook 2010 *The Welsh Fairy Book *Celtic Myths and Legends med mycket mera. Need to say I was a very happy nerd?

2 kommentarer: