fredag 29 januari 2010

Så...Torchwood America? Låter lika cheesy som edamer...

Sååå, Fox har beställt manus till en Amerikansk/globaliserad 'version' av Torchwood.

Ska jag skratta eller gråta? Jag är totalt kluven till denna idé!

Å ena sidan är det positivt att Russell T Davies och Julie Gardner ska göra serien om den blir av. Å andra sidan så är det ju den lokala andan av Cardiff som gör Torchwood till vad det är.

Jag kan köpa det OM:

- John Barrowman är med. Torchwood är inget utan Captain Jack. Så, Captain America next?
- det handlar om Torchwood 4, som beskrivs som 'försvunnet' i originalserien. Det skulle faktiskt fungera om det visade sig att TW4 har varit i farten hela tiden, och att den 'nya' serien då handlar om dem och deras äventyr när Jack hittar dem.

Som sagt var, jag är kluven.

Jag är i alla fall glad över att de filmar säsong 4 i Storbritannien nu. Trots den senaste säsongen är jag sugen att se vad som kommer att hända med TW3.

Bring it on.

3 kommentarer:

  1. Jag är skeptisk... Mycket skeptisk...

    SvaraRadera
  2. Ju mer jag tänker på det, desto mer tycker jag att det är en katastrofal idé. Men tydligen är det på G. Men inte med Barrowman, tyvärr.

    Jag fattar inte varför amerikanarna inte kan nöja sig med 'vanliga' Torchwood. Serien har ju en väldigt stor fanbase i USA, och ärligt talat tror jag inte att en ny version kommer att locka fler tittare. Gah! Och sen kommer de *säkert* att ta bort allt som har med sexualitet att göra.

    Grr!

    SvaraRadera
  3. *Suck* De ska alltid göra om allting till sitt eget. Nej, en ny version tror jag inte lockar så många fler, kan ju likabra bara fortsätta på den de har nu! Hur de nu ska göra med det... Kommer bli intressant. Lite fler resurrections kanske? :P
    Men det är sant att det nog kan fungera om det är Torchwood 4. Det skulle nog kunna fungera rätt bra, för då är det ju mer som en egen grej ju.

    SvaraRadera