fredag 2 april 2010

"Öppna påskägget!" *popp* "It's the Doctor!"

På lördag (det vill säga i morgon) smäller det! Doctor Who s5 har premiär, och jag ser verkligen framemot denna internationella högtidsdag.
The Doctor Day. Seriöst, den borde införas.



Det ska bli riktigt spännande och kul att se Matt Smith in action. Den nya serien verkar fräsch, smart och fylld av bra storylines. Men jag förväntar mig inget annat av Steven Moffat.

På tal om Doctor Who så väntar jag fortfarande på boxarna från England. Jag tror att Royal Mail och Posten har gjort slut.

Ja, jag vet. Nörd med stort N. Till och med mormor kallade mig det.

Men!

Jag är nörd and I am proud of it.

3 kommentarer:

  1. Efter att ha sett trailern på nya doktor who, så kan jag innerligt säga att jag ska bli en follower. Har slutat följa en del serier, så jag måste börja med något nytt.
    Btw Matt Smith påminner om någon annan skådespelare, men jag vet inte vilken så jag får väl fråga Josse om saken. Hatar när man känner igen någon och kommer inte ihåg namnet.

    SvaraRadera
  2. You've gotta love the Doctor!

    David Tennat är och kommer alltid att vara "min" Doctor, men jag hoppas ändå att Matt Smith kommer att göra ett bra jobb!

    Och jag kan ge dig en liten spoiler: ett av avsnitten heter Vampires in Venice ;)

    SvaraRadera
  3. Yeah:D det avsnittet måste man ju bara se. Nu när inte DH visas på söndag så kan man ju se på doctor who istället. Var det den 18 april DH skall börja sändas igen???

    SvaraRadera