tisdag 20 april 2010

Schimpans-mjukisdjur är tydligen Satans avkomma

De senaste två nätterna har jag hemsökts av extraordinära drömmar.

I den ena (mar)drömmen var jag ute i skogen vid min gamla skola. Det var väldigt mysigt; fåglarna sjöng så att de höll på att spricka, och bokträden stod i full blom.

Men... Bakom en sten ser jag en... en orange schimpansmjukisdjur. Och det är det mest skrämmande jag någonsin sett. Tydligen.

Jag går vidare. Och där! Där är en till! De bara står där och stirrar med sina tomma ögon av glas. Jag börjar gå snabbare. Något står inte rätt till. Varför står mjukisdjuren och stirrar på mig?

AAAA! Mitt framför mig på stigen står tre stycken på rad. De gör ingenting. Bara sitter där, som de uppstoppade leksaker de är.

Och jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv.

Vaknar upp av att mitt hjärta rusar. Hualigen.

Men när jag tänker tillbaka på drömmen så börjar jag skratta. Och rysa. Samtidigt.

Jag kan konstatera att jag har fått bestående men av denna dröm. Så fort jag ser dessa orangea schimpansmjukisdjur framför mig mår jag lite illa.

Run for your life!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar