fredag 26 februari 2010

Bokrean will be the death of this Captain.

Puuuuh.

Idag begick jag "misstaget" att åka in till Science Fiction Bokhandeln efter mitt seminarie. Det var en dåligbra idé.

Jag shoppade tre äldre SFX tidningar som hade Doctor Who/Torchwood features. Kul! Jag blev extra glad då jag endast behövde punga ut med 30 kronor för alla tre! Bra shopping där!

Sen köpte jag även två pocketböcker; In the Night Room av Peter Straub och The Wanderer's Tale av David Bilsborough.

Efter att ha röjt runt ett tag i den ytterst eminenta affären begav jag mig med stormsteg mot Akademibokhandeln.

Även där lyckades jag lokalisera två pocketböcker; Lord John and the Hand of Devils av Diana Gabaldon och klassikern Tess of the D'Urbervilles av Thomas Hardy. (Dessa kostade endast 10 kronor styck!)

Sedan fick jag för mig att inhandla ett uppslagsverk. Bra idé, Captain Fluffles! Eller inte.

Det var varken den minsta eller lättaste uppslagsboken jag la vantarna på. Jag fick ta bussen från Gustav Adolfs Torg till Centralen för att jag orkade inte gå och bära på allt.

I morgon ska jag hämta ut mitt paket från Adlibris. Ja, du läste rätt. Jag har även onlineshoppat reaböcker.

Men man kan aldrig få för mycket litteratur! (Min bokhylla kan dock ha invändningar mot detta statement.)

2 kommentarer:

  1. böcker in out hearts 4 eva typ.. jag har klarat mig fint, har inte haft tid att "råka" gå förbi någon bokhandel annars hade min bokhylla tagit sjmord..och det hade jag inte pallat med tanke på att jag har för mkt att göra än att sörja den haha

    SvaraRadera
  2. Haha, bra för dig! Min bokhylla pallar trycket än så länge. Men den är på bristningsgränsen. Jag har kommit till den punkt då jag har fått börja trycka in böckerna ovanpå de ståendes. Det ser inte klokt ut.

    Min bokhylla får nog sättas på någon diet...

    SvaraRadera