torsdag 25 februari 2010

Något skumt är i görningen...

Det är något skumt på gång.

Och då menar jag inte godistomtar.

Trogna läsare har säkert hört talas om Urban. Det är den lille mannen som bor i min dator. Hans livsuppgift är att göra livet surt för mig när jag sitter vid datorn. Men! På senaste tiden har Urban betett sig exemplariskt (well, så nära exemplariskt man kan komma när det gäller Urban). I've been feeding him cybercookies.

Men idag... Idag anar jag att Urbans planer på världsdominans har bubblat upp igen. Mystiska saker har skett. Och inte bara på datorn. Jag tror nästan att Urban har tagit fysisk form utanför hårddisken.

Det satt ungefär trettio ankor i trädgården i förmiddags. Ankor! What the hell!? Vad ville de mig? Vet de inte om att jag känner obehag inför fjäderbeklädda bestar? Urban måste ha bjudit in dem.

Dokument poppar upp på min dator som jag inte hade en aning om att jag hade skrivit, men som jag tydligen hade tecknat ner för många år sedan. Eh? Vad händer? Filerna byter mappar? Urban!

Sociala nätverkssajter (som blogger och Facebook) tycker tydligen inte att jag ska få kommentera längre. Betyder min åsikt så lite? Jag känner mig diskriminerad av Urban, som måste ligga bakom detta!

Är det en bra idé att ta fram dammsugaren och försöka suga ut honom från hårddisken?

Jag tror att det är värt ett försök i alla fall.

I will not be defeated!

4 kommentarer:

  1. Kick his ass! Jävla Urban.. Jag plockade bort min Olaf.. jag tröttnade på hans rebellism

    SvaraRadera
  2. Gah! Finns det en särskild institution eller något liknande dit man kan skicka sina rebelliska datorgubbar?

    SvaraRadera
  3. Ja helvetet är en bra instutition... låt dem brinna i skärselden!

    SvaraRadera
  4. Haha, don't be so harsh! Han är väl lite snäll ibland? ;)

    SvaraRadera