fredag 5 februari 2010

Death by literature, not today, thank you sir!

Vad för sorts människa är man när man vaknar klockan 08.30 och tänker: Idag ska jag lista alla böcker jag äger? VA??

Detta var nog ett av de galnaste infall som drabbat mig på år och dar. Vansinne!

Men, eftersom jag är jag, så gav jag mig f*n på att göra det. Och gjorde jag det?
Ja, faktiskt så lyckades jag.

Men jisses vad jobbigt det var! Ett tag började jag fantisera om att bara låta alla böckerna vara kvar på golvet i stora högar så att jag skulle tvingas vada fram i mitt rum. Efter några minuters eftertanke förkastades dock denna idé så jag insåg att det skulle kunnat ge mig men för livet.

"Vad hände med ditt ansikte?"
"Jag halkade på en Neil Gaiman och slog sedan huvudet i tre C.S Lewis."

Inte att rekommendera.

I alla fall.

Nu har jag en lista på alla böcker i min bokhylla, som eventuellt kommer att läggas upp här på bloggen, så att jag kan få höra hur duktig jag varit idag. Vaddå fiskar beröm? Vad ska man annars ta egna initiativ för?

Jag kan dock sammanfatta min kamp med böckerna med att säga att jag hade tur.

Death by literature, not today, thank you sir!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar